Jom Daftar Bantuan Lesen Satu Malayisa (BL1M)

Posted by Unknown Thursday 31 January 2013 0 comments
Bantuan Lesen 1 Malaysia
Jom mendaftarkan diri anda yang masih belum mempunyai lesen menungang motorsikal atau yang mahu memohon BL1M.Anda juga boleh memuat turun borang yang disediakan di lama web BlLM.Cepat sebelum terlambat!
Website Bantuan Lesen 1 Malaysia:
http://www.bl1m.my
Mengenai Bantuan Lesen 1 Malaysia:
BL1M (BANTUAN LESEN 1 MALAYSIA) diilhamkan oleh SHEB (Sekretariat Hal Ehwal Bandar) pada awal tahun 2012 dan telah memulakan program perintisnya pada 6hb April 2012 dan tamat pada 6hb September 2012 di PEKAN , PAHANG bersama KELAB KAWAN.

Dalam program perintis ini, kami mendapati banyak isu-isu berhubung dengan lesen dan berpendapat bahawa ada baiknya jika program ini dapat dilaksanakan di seluruh negara.

Program ini telah diberi pengiktirafan sebagai Program Nasional yang akan dilaksanakan apabila ianya diumumkan oleh YB. Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda UMNO MALAYSIA semasa Perhimpunan Agung UMNO 2012.

Kajian SHEB mendapati dalam tempoh 10 tahun lebih 200,000 orang telah didapati bersalah memandu tanpa lesen. Angka ini dalam realiti lebih besar memandangkan masyarakat memandang remeh dalam konteks ini serta kurang kesedaran bahaya menunggang tanpa lesen.

FAKTA BL1M:
•Hanya untuk Lesen B2 tunggal.
•Disasarkan kepada 500 ribu warganegara Malaysia
•Terbuka kepada rakyat yg tidak mempunyai sebarang lesen memandu dari umur 17-40
•Dijalankan di semua kawasan parlimen seluruh negara.
•Peserta akan menjalani kursus yg telah ditetapkan oleh JPJ. Tiada jalan pintas.
•Akan berjalan serentak setelah dirasmikan
•Berpeluang menduduki ujian berkomputer bahagian 1 sehingga 3 kali

Lebih info di http://www.bl1m.my
TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN SAUDARA
Judul: Jom Daftar Bantuan Lesen Satu Malayisa (BL1M)
Ditulis oleh Unknown
Rating Blog 5 dari 5
Semoga artikel ini bermanfaat bagi saudara. Jika ingin mengutip, baik itu sebagian atau keseluruhan dari isi artikel ini harap menyertakan link dofollow ke http://blogpoyo.blogspot.com/2013/01/jom-daftar-bantuan-lesen-satu-malayisa.html. Terima kasih sudah singgah membaca artikel ini.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Banner/Backlink

Malaysia Free Backlink ServicesFree Promotion LinkFree Smart Automatic BacklinkMAJLIS LINK: Do Follow BacklinkLink Portal Teks TVAutoBacklinkGratisjapanese instant free backlink Free Plugboard Link Banner ButtonFree Automatic Backlink Service

BlogMalaysia.com

Trik SEO Terbaru support Online Shop Baju Wanita - Original design by Bamz | Copyright of Tunggu!Ini Blog Poyo!!.